china - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tom Wilde - WaarBenJij.nu china - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tom Wilde - WaarBenJij.nu

china

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Oktober 2009 | Singapore, Singapore

Eej allemaal,
Hoe ist daar ? Ben nu alleen ankerwacht aan het lopen van 1800 tot 2400.
Ik heb nog een stukje voor op mijn weblog(dat over de kapitein ook gewoon op de weblog zetten dan krijg ik een doos bier)

Tomatsea.waarbenjij.nu:
Hallo allemaal,
Ik ben nu ondertussen 6 weken aan boord. We zijn vrijdagavond aangekomen in Nantong, moesten een stukje de rivier op, was erg druk met schepen. Ben in Masan 2 keer wezen stappen, onder andere naar ?Westin Avenue? geweest dit is zo een beetje de
stamkroeg van de bemanning van jumbo als ze Masan zijn. Er hangt een een Jumbo vlag aan het plafond, De dames achter de bar zijn een keer aan boord geweest bij een Jumbo schip en ze kunnen wel een paar woordjes engels. Was wel grappig maar voor de rest
was het niet zo een hele leuke stad om te stappen. We werden zelfs bij een tent geweigerd ?Only korean people?. Karoake is ook populair in Korea(Maar niet bij ons). Maar genoeg over Korea

Gekke chinezen:
We kwamen vrijdagavond aan in Nantong we moesten eerst op de ?Quarantaine Ankerplaats? liggen omdat er een dokter aan boord kwam die onze temperatuur zou gaan meten. We waren al gewaarschuwd voor handelaren in bootjes? We hadden het anker nog maar
amper in het water of ze kwamen al met 6 bootjes naar ons toe. De loods moest van boord dus de loodsladder hing buiten, kwamen ze met zn 6en onder die loodsladder. De stuurman snel de loodsladder omhoog?. Ze Hadden trossen met magneten eraan deze
gooide ze tegen de huid. Stuurman ze weggejaagd met de brandslang. Die dokter kwam veel te laat, iedereen was op de brug aan het wachten maar ze kwamen maar niet. Na lang wachten kwamen ze dan eindelijk met zn 2en. Ik moest ze naar de kapiteins hut
brengen. Ze waren helemaal beledigd dat er geen lift was. Na veel geklaag dat het zo hoog was waren ze dan eindelijk boven. Eentje nam de temperaturen van iedereen(Schijnt met een of ander lasertje op je voorhoofd) de andere ging met een of andere
plantenspuit met chemicali?n overal de gang onder spuiten, hij maakte er echt een teringzooitje van. De kerel met de plantenspuit deed net of hij thuis was. Hij liep naar de koelkast van de kapitein en pakt er schaamteloos een blikje 7up uit. Na 4
sloffen cigaretten gegeven te hebben gingen ze weer weg.
We gaan 2 binnenvaarstschepen laden aan dek. We hebben in Masan het uitlaatgassenrek van het achterschip gehaald. De 2 schepen komen op elkaar. Ze steken uit bij het achterschip. Doordat de uitlaatgassen nu tegen de schepen aanstromen zou de coating
beschadigen. Daarom zijn we nu een sproei-instalatie aan het maken die de stofdeeltjes van de uitlaatgassen weg spoelt. Als de schepen zijn geladen gaan we via Kaapstad naar Rotterdam(ergens in december komen we in Rotterdam) na Rotterdam gaan we naar:
Skikda(algerije) Marina di Cararra(Italie vlak bij Pisa) Porto Marghera(Italie in de buurt van Venetie), Suez kanaal,Shuaiba(schijnt in Koeweit te liggen) en dan ben ik alweer aan het eind van mijn term. Binnenkort moet ik naar de machinekamer. Owhja
en de kapitein is een ongelofelijke zeikerd. Groeten vanaf Nantong.