bunkeren - Reisverslag uit Peking, China van Tom Wilde - WaarBenJij.nu bunkeren - Reisverslag uit Peking, China van Tom Wilde - WaarBenJij.nu

bunkeren

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 November 2009 | China, Peking

we kregen vandaag(half uur geleden) bericht dat we in maurities zouden gaan bunkeren, nu ik net mijn mail zit te checken krijgen we via de mail dat het Durban word (we gebruiken door wind, stroom te veel brandstof om in 1 keer door te gaan naar las
palmas) of we hierna nog naar las palmas gaan om te bunkeren is onduidelijk. Nederland bevind zich in een bepaald gebied waar alleen laagzwavelige brandstof mag worden verstookt(dit gebied begint ergens bij engeland) laagzwavelige brandstof is
natuurlijk duurder en daarom is het natuurlijk de sport om zo te bunkeren dat je net voor de grens van het laagzwavelgebied door je hoogzwavelige brandstof heen bent.

Hoe is het bij jullie ?
hier verder alles goed de klok is al 2 maal een uur achteruit gegaan dus langzaam maar zeker komen we in de tijdzone van nederland.
Groeten Tom

• 16 November 2009 - 19:07

Marian:

Hoi Tom,
    Nog even een spannend stuk langs Afrika en dan weer richting Nederland. Hier alles ok, Henriette was geveld door de (Mexicaanse??) griep, maar is vandaag weer terug naar Utrecht gegaan. Heeft morgen info over buitenlandstage, dus spannend. Verder alles ok. Waren met Emiel afgelopen zaterdag op de HAS in Den Bosch. Leuke school, leuke opleidingen. A.s. zaterdag naar HZ Vlissingen.
    GROETJES EN TOT MAILS
    DE VAN RIETJES