update - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tom Wilde - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tom Wilde - WaarBenJij.nu

update

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

08 December 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo
Al een tijdje geleden, dus hier een update:we komen op 12 december om 2400u aan in rotterdam.
Er zijn aan vrouwen geen gebrek aan boord: We hebben momenteel een 2de stuurvrouw(vanaf Singapore) verder komt er in las palmas een 3de stuurvrouw en de nieuwe ouwe(die komt in rotterdam) neemt altijd zijn vrouw mee aan boord.
dus 3 vrouwen aan boord. Wat nou zeevaart mannewereld

Pas kwamen we ons zusterschip tegen: de gloednieuwe Jubilee(Op ongeveer 20 mijl kwamen we hem tegen) Zo zie je maar weer de wereld is klein. Ook hebben we een BBQ gehad en de doop van de 2de stuurvrouw (en nee ma, die hebben we niet kaalgeschoren).

Hier bij ons verschilt de zeewatertemperatuur heel veel. de ene keer is het 25 graden(zoals vandaag) de andere keer 14 graden(paar dagen terug).

Verder hier alles goed. afgelopen dagen bezig geweest met het verven van de hulpmotorkamer, het vernissen van het koffiekeukentje in de machinekamer. en ik ben een toolboard aan het maken voor bij de hulpmotor. wel leuk : eerst boord uitgezaagd vanaf
het oude toolboard. daarna geschuurd en vernist. Alumimium strip als rand. nu alle gereedschap uitleggen en dan de haakjes.
tot bels/mails,

• 08 December 2009 - 14:58

Anneke Kakebeeke:

Hi Tom,

Humor hoor die vrouwen aan boord, die hun 'mannetje' staan.

Deze wil ik jou (en alle mannen op de fairpartner niet onthouden):

Stuurlieden van het vrouwelijk geslacht worden met stuurman aangesproken, er bestaan geen "stuurvrouwen" (bron: Wikipedia.)

Dat jullie mannen het maar weten...

Veel plezier verder!

• 13 December 2009 - 13:01

Anneke Kakebeeke:

Hi Tom,

Welkom 'thuis’, fijn dat je veilig en wel bent teruggekeerd. Jij bent ongetwijfeld een schitterende ervaring rijker, wat zal je veel meegemaakt hebben.

Ik heb dan wel een Zeeuwse achternaam (echtgenoot) maar als ik op Google Earth kijk en ik zie de Fairpartner afgemeerd in de Waalhaven dan begint mijn hart toch iets sneller te kloppen. In deze omgeving ben geboren en getogen!

Hopelijk krijg je nu genoeg vrije tijd om familie en vrienden te zien na je lange reis. Eigenlijk weet ik niet of je stage periode er op zit, of dat je weer vertrekt voor een volgende reis. Mocht je stage erop zitten dan wens ik je verder veel succes met je opleiding.

Tot ‘ziens’ en het allerbeste…………….