laden in china - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tom Wilde - WaarBenJij.nu laden in china - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tom Wilde - WaarBenJij.nu

laden in china

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Oktober 2009 | Singapore, Singapore

Eej,
alles goed daar ?
Heb inmiddels mijn doos bier van de kapitein gekregen!!!!!!!

We hebben gisteren de eerste barge gehesen, Toch apart iets wat bijna net zo groot als ons eigen schip optillen.(We zijn zelf 144 meter de eerste casco is 135 meter) We hebben vandaag voorbereid voor de 2de barge die komt boven op de eerste. op het dek
van barge 1 hebben we blokken gelegd. hierop komt het 2de schip te liggen. Het onderste schip wordt aan de luiken vast gelast door middel van stalen profielen. Komt een hoop laswerk bij krijgen maar daarvoor hebben we onder leiding van onze
vakman:WIllem(Chief welder:p) een lasploeg van de wal gekregen.

Het 2de schip is gisternacht aangekomen. Ik had ankerwacht en het zou rond middernacht aankomen. om 23.20 kwam het aanvaren(we liggen voor anker) . het werd gesleept door 3 kleine slepertjes die ook het eerste schip hadden gesleept. De boeg van het
binnenvaartschip moest bij ons achterschip komen te liggen.

Ze kwamen natuurlijk precies verkeerd aanvaren, dus wij duidelijk maken dat ze moesten keren. hoop gebaar gewijs enzo want ze konden geen engels. uiteindelijk gingen ze proberen te keren. dat lukte natuurlijk niet met die 3 te kleine slepertjes tegen
de stroom van de rivier op. ze kwamen verkeerd uit(achter ons schip) na een hoop gedoe waren ze goed op weg. ze waren er bijna en toen kregen ze motorproblemen. ze stroomde weer helemaal weg richting het schip wat achter ons ten anker lag. het werd
later en later. Gelukkig verhielpen ze de motorproblemen en kregen ze het eindelijk voor elkaar om het binnenvaartschip naast ons te leggen. Toen alles uiteindelijk vast lag was het alweer 01.30

morgeochtend gaan we het 2de schip hijsen. Na vertrek China ga ik naar de machinekamer.

Groeten vanaf de anchorage,